Habár a Korrekt-Kút Kft. jelenleg csak gázolaj-kereskedelemmel foglalkozik, benzinnel nem, úgy gondoltuk, az ún. Otto-motor feltalálója is megérdemel egy blogposztot Rudolf Diesel mellett.
Nikolaus August Otto 1832. június 10-én született a németországi Holzhausen an der Haide-ban egy farmer és helyi postahivatalnok fiaként. Eleinte jegyzőként és írnokként dolgozott, majd 1861-en kezdett különböző motorok megvalósíthatóságán dolgozni.
A belső égésű motor ötlete is megfogant benne már ekkor, de a gyakorlatba nem tudta átültetni. Első gázmotorját 1863-ban alkotta meg, majd egy évvel később Eugen Langennel közösen megalapították a világ első motorgyárát N.A. Otto & Cie néven. Később a vállalat a Gasmotoren-Fabrik Deutz AG néven létezett tovább, és a mai napig működik, jelenleg Deutz AG név alatt. A gázmotor az 1867-es párizsi világkiállításon aranyérmet nyert.
A négyütemű motor elvével nem csak Otto foglalkozott, 1862-ben Alphonse Beau de Rochas francia mérnök nevéhez fűződik annak feltalálása, aki szabadalmaztatta is az ötletet. A megvalósítás azonban Nikolaus August Otto érdeme, aki francia pályatársától függetlenül is rájött a működés elvére, és Langen támogatásával 1876-ban neki sikerült első ízben elkészítenie a négyütemű motor prototípusát. A két géniusz - Otto és Rochas - vitába is keveredett később, hiszen Otto nem tudott a francia szabadalmáról, és csalódással töltötte el annak létezése. Ettől függetlenül a Császári Szabadalmi Hivatal 1877. augusztus 4-én bejegyezte a megépített motort a Deutz gyár neve alatt, habár a szabadalmat több évre felfüggesztették a feltalálás elsőbbsége körüli tisztázatlan körülmények miatt.
1886 és 1889 között Ottonak nemcsak Rochas-szal voltak vitái, hiszen Christian Reithmann ács- és órásmester szintén a motor feltalálójának mondta magát.
Hosszas huzavona után Nikolaus August Otto-t állapították meg a négyütemű motor feltalálójaként. Ebben nagy szerepe volt a ténynek, hogy a többiekkel ellentétben neki nemcsak elgondolásai voltak a témával kapcsolatban, hanem a világon elsőként ő épített egy fizikai valójában létező, működő, megvizsgálható motort.
Mindehhez 14 év kutatásra volt szüksége. A motor üzemanyaga gáz volt, akárcsak az akkoriban készített egyéb motoroké (pl. a Lenoir-motor), de már négy ciklust használt (ún. Otto-ciklus: kompresszió, égés, expanzió, hőelvonás). Az, hogy a feltaláló a négyütemű ciklusra fókuszált, főként Franz Rings és Herman Schumm erőfeszítéseinek köszönhető, akiket Gottlieb Daimler hozott be a gyárba. Az új motor kifejlesztése előtti 15 évben egyetlen motor teljesítménye sem haladta meg a 3 lóerőt, míg az Otto-motor kifejlesztése után néhány évvel már 1000 LE-nél járt ez a szám.
További érdekesség, hogy a II. Világháború alatt az Otto-motorokat 62 különböző üzemanyaggal üzemeltették, pl. fagáz, széngáz, propán, hidrogén, benzol, stb.
A német feltaláló bekerült a Nemzeti Feltaláló Hírességek Csarnokába, és még életében, 1882-ben tiszteletbeli doktorrá avatta a Würzburgi Egyetem filozófiai kara.
Nikolaus August Otto 59 évesen, 1891. január 26-án Kölnben hunyt el. Fia, Gustav Otto (1883-1926) repülőgép- és repülőgépmotor tervező- és gyártó lett.
Habár 62-féle üzemanyaggal mi nem tudunk szolgálni, azzal az eggyel, amihez a legjobban értünk, szívesen kiszolgáljuk Önöket is. Kérje ajánlatunkat gázolajra kúti tankolással vagy az Önök telephelyére kiszállítva még ma!